2008-04-21

Ny kula

Frihetens vindar blåser så ljummet och ljuvligt!

Idag började statistikkursen. Vi hade föreläsning om single subject design, och fast jag nästan somnade så kände jag
1) en slags lugn trygghet över att läraren klarade av att följa sin powerpoint bild för bild
2) ett visst mått av underhållning.

Trots att metod kanske är mitt sämsta ämne (näst sämsta då, med tanke på KFH, Kursen Från Helvetet), så verkar det riktigt trevligt att spendera några veckor med en lågmäld medelålders man i gråa tröjor som talar långsamt om ämnen som med lite hjälp går att förstå.

Det är bra med perspektiv och så. Det enda jag oroar mig över är att tiden går så fort. Snart är jag färdig psykolog, morsa, svensson, skrynklig, död.

2 kommentarer:

Mattias sa...

Inte då. Död kan man vara i unga år också. Jag är både ung och nästan död. Lite morsa är jag också, för att inte tala om svensson!

Anonym sa...

Hej klurin!

Du drömmer visst om att köpa "Word till datorn"?

varför inte moddla om till Ubuntu och skaffa (gratis! underbart bra!) OpenOffice istället? Då kan man ju samtidigt bojkotta saker man kanske inte gillar... *inget nämnt, inget glömt*
//Epa