2007-02-17

antiseptisk

Idag har jag putsat spisfläkten och skurat kaklet i köket. Jag tror inte jag mår riktigt bra. Förra veckan dammade jag bladen på bananpalmen, igår skurades kattlådan, i förrgår dammsög jag soffkuddar.

Uppradat på det här viset ser det riktigt skrämmande ut. Jag kommer att tänka på den där brittiska tanten i något heminredningsprogram på fyran. Hon som tycker att man ska lägga ut "foil" på ytorna över kyl och frys för att det blir så mycket enklare att rengöra då. Hon skulle ha gnuggat sina adliga, konservativa händer och skrockat att jag äntligen vågar släppa fram den sanna kvinnan som finns inom mej.

Måste vidta någon åtgärd mot detta snarast. Samt skaffa mej en annan hobby än att städa.

2 kommentarer:

A sa...

Om du har en tenta eller något annat viktigt att göra inom de två närmaste veckorna så är det ingen fara. Annars kanske det är dags att söka hjälp...

Kurry sa...

Nein, ingen tenta! Bara 15 veckors praktik.

Får be någon av behandlingsassistenterna göra en utredning på mej.