2007-02-25

två tungor har mitt hjärta

Det har flyttat in en tjej i huset med samma för- och efternamn som jag. Vi får varandras post och jag kan se fram emot en vår med täta besök till våningen under för att återlämna förlorade brev. Hon såg sjukt hetero ut, och tur är det. Jag tänker mej annars en sådan där romantisk scen som i kaffereklamen där grannarna möts och blir kära bara för att allt är så fint och kaffet smakar så bra. Varifrån kaffet nu skulle komma ur att man lämnar lite gamla räkningar till varandra. Jag dricker ju inte ens kaffe. Men jag ska i alla fall göra mitt bästa för att undvika relationer med folk som heter samma sak, känns som att det skulle bli alldeles förvirrande. Vilket minskar den minimala urvalsgruppen av utkomna singelflator med ytterligare kanske 5% eftersom jag har generationens vanligaste namn.

I övrigt har söndagsångesten infunnit sej. Tid att fundera var inte så bra för Ninjaspice den här veckan, hon måste göra sej av med ett blödande skavsår och åter se den stora grå framtidstunneln i vitögat. När kampen väl är avklarad kommer alla att vara nöjda och glada, men det kan befaras att vägen dit är lång och hård och kall.

Inga kommentarer: