2007-06-27

krutspelare sökes

HM är så fulla av fula trix! Idag blev jag påmind om att deras speglar är lite lite konkava på höjden, så att man ska se lite smalare och snyggare ut. Smal är ju förstås automatiskt lika med snygg. Och när man känner sig snygg blir man glad och vill köpa mer.

Möjligtvis blev detta i kombination med de senste veckornas drägg-män i min närhet droppen som fick hatbägaren att rinna över. Nu är jag på krigsstigen, och väljer denna gång att rikta allt hat mot mansdominansen i musikbranchen. Waah waah illvrål. Man kan ju inte ens gå på sommarens underbara festivaler utan att drabbas av patriarkatets irrläror. Det värsta var när jag fick höra att uppsala reggaefestival bara har bokat in en enda kvinnlig artist (av tjugofem). Resten är mer eller mindra homofoba gubbslem med ett och annat undantag.

25 års erfarenhet av livet har lärt mig att det inte tjänar mycket till att sitta hemma och vara förbannad. När jag går i graven ska jag veta att jag har försökt att göra något, och så vidare. Så därför, för helvete. Nu ska jag starta ett separatistiskt reggaeband!


Sökes: instrumentalister och rytmälskare, samt eventuellt en musiklärare.
Finnes: förbannad låtskrivare med djembeambitioner.

1 kommentar:

Stormen sa...

Åh, synd att du bor så långt bort.