2007-08-31

med cykelarsle på hippiefestival

I made it from Uppsala to Skinnskatteberg! Rumpan har klarat sig hit även den - gelésadelskydd från biltema visade sig vara grejernas grej när blöjcykelbyxorna var för dyra. På vägen träffade jag en kille i hemtovad ullmössa som jobbade extra i en gammal kolmila omgjord till vandrarhem, som självklart också skulle hit. Nu är jag här bland ullmössefolket och undrar var tusan jag har hamnat. Hippievärlden är minst lika konstig som stureplan, fast åt rakt motsatt håll. Inte för att jag egentligen någonsin varit på stureplan, men hur som helst är det ett märkligt umgänge.

Cyklingen var...

:MYCKET:
pulvermat
svett
frisk luft
frysnätter
underställ
långtradare
motvind
roadkill

:LITE:
insekter
socialt umgänge
varmvatten (o denna underbara uppfinning)
hygien
spontankonsumtion
intelligenta tankar

Det är som att någon har tryckt på min omstartsknapp. Jag är blank inuti och har ett skal som blött papper. Osäker på om jag vill fylla på med rökelse och kollektiv kärlek. Varje cykelkilometer är som att meditera en stund. Benen går runt runt runt och sen händer det inte så mycket mer. Tankarna har all plats de kan tänkas vilja ha, och fastän jag färdats i drygt två dygn är jag inte här.

1 kommentar:

Mattias sa...

Ja! Hurra, du fixade det.
Din gamla svenne.