2007-08-28

plötsligt händer det...

...det där man aldrig trodde skulle hända och därför slutat vänta på. Sen händer det en massa andra plötsliga grejer som är minst lika oväntade men som man aldrig väntade på och därför av någon märklig anledning inte blir lika överraskad över.

Förut gjorde jag en lång punktlista över saker jag gjort i sommar. Sen råkade jag radera den, och nu är jag för upptagen med att packa för att göra en ny. Det såg ut som att det var ett halvt liv i den där listan. Eller aktiviteter som räcker för hela året i alla fall. Och det lär behövas, för snart börjar hösten och jag ska bara plugga och jobba och vara introvert och kanske lite ångestfylld i röd halsduk och bruna vantar.

Kroppen kan vara lika full av sensationer som den yttre världen. Upptäckter som gjorts det senaste dygnet:
- ett glas vin kan framkalla kramp i benen efter en dags cykling (här känns det lämpligt att åberopa någon mekanism som involverar glykogen, men eftersom jag inte vet vad glykogen är låter jag bli)
- om man äter klockan fyra på dagen kan man lura magen att det var både en sen lunch och en tidig middag
- katter alltid tittar lika förvånat mot ens rumpa när man fiser.

Nu drar jag till skogs i några dagar, eller kanske snarare till vägs. Hoppas att vädergudarna ska vara goda mot mig, trots att smhi antyder kraftig motvind för cykelfärden.

Inga kommentarer: