2007-05-19

havsluft

Heja livet. Drog till skogs i torsdags och andades djupt i ett par dagar. Blev rätt mycket skratt emellanåt också.

På hemvägen uppstod ännu ett trafikhaveri, denna gång i form av utslitna lameller i kopplingen. Bilen segade in på en golfbaneparkering och knalldog. Återstod att lifta in till närmsta civilisation, som råkade vara Östhammar. Napp redan på tredje försöket. Jag blir så glad av att få lift, och det blir alltid lite trevligt när man blir stående längs vägkanten. Människor tar hand om varandra när det kommer till kritan, det blir allt tydligare att det är så.

Annars tänker jag mest på balkan. Balkanbalkanbalkan. Bailar! Jag ska ta mig till Bosnien och dansa mig svettig i natten. Bara tanken får det att pirra. Det enda jag är rädd för är att vakna upp och inse att jag har fastnat i hetero-helvetet.

Ska svänga förbi Krakow på vägen. Älskade stad. Kommer att bli märkligt att vara bara jag den här gången. Frihetens vindar har lugnat sig till en ljummen bris. Långsamt, men tryggt.

Inga kommentarer: