2007-07-02

peace & love?

Linköping-Uppsala söndag 1 juli. Huvudvärk och solen i ögonen. Fick en epabiljett och hamnade i Sala. Där var det byte mot uppsala. Märklig väg för det första. Klev på tåget ganska kissnödig. Det första som slog mig var att det luktade ganska konstigt. Surt, toalett, svett, rök. Det andra var att det bara var ungdomar i alla vangar. Bakfulla, solbrända, sömnmosiga och färgglada ungdomar. Ganska snygga egentligen.

Jag hade hamnat på samma tåg som alla som åkte från peace&love. Lite otippat får man säga, med tanke på att det var från Linköping jag åkte. Huvudet sprängde, kissblåsan sprängdes snart - om jag inte fick gå på toa. Ju fler toaletter jag hittade destofler besvikelser - alla var avstängda eller gick inte att spola. Festivalungdomarna hade väl skitit sönder dem. Hittade tillslut en i bistrovagnen som gick att använda, urinen skvalpade på golvet men det gick.

Slutade lyckligt till sist, om än med några små frågetecken:
Vilka är de som står upp och kissar på allmäna toaletter och ständigt lyckas missa att pricka toaletten? Har de så korta snoppar att de inte når fram? Och i så fall - hur ser det ut i deras egna badrum?

Tur att jag varit i Indien och lärt mig vikten av att kunna stänga av näsan när det behövs.

Inga kommentarer: