2007-07-18

pälsjouren till er tjänst


Tjejen från kattföreningen låter lite desperat på rösten när hon ringer för andra gången på en vecka:
- Hej, hur går det, full fart med tre katter förstår jag? Joo, jag tänkte undra, eeeh, om ni skulle tänka er att ta en till kattunge. Jag förstår att det blir mycket, men det är lite kris här.
- Nej tyvärr, svarar jag, vi har ju redan tre.
Hon ler med rösten samtidigt som hon suckar lite uppgivet:
- Och jag har nio.

Vad fan är det med folk och katter egentligen? Kan inte alla bara sluta lämna dem utomhus över sommaren!

På bilden Rally, senaste tillfälliga tillskottet i regnbågskollektivet. Vi har känt varandra i en dag och han har redan hunnit bita mig i näsan två gånger. Nån som vill adoptera?

I så fall: http://www.samvetet.com/

Inga kommentarer: