2007-11-20

i ett försök att kurera mig...

... från någon slags novemberfeber bäddade jag ner mig i soffan för att titta på tv i tre timmar.

1. En dåligt filmad dokumentär om huruvida döva barn ska få cochleaimplantat, som mot slutet visade att patriarkatet i alla fall är gemensamt för döv- och hörandekulturen.

2. Äntligen hemma. Ett härligt barnkalas i "laboratoriemijlö" (tre pojkar tre flickor, flickorna serverade pojkarna glassdrinkar) samt den stora njutningen att få höra Martin Timell statuera "ja jag lägger mig inte i andra karlars sängar" blev lite för mycket och jag kände mig nödgad att byta kanal till...

3. Mitt i naturen. "här ser man dubbelbeckasinen, som med sitt karaktäristiska läte som inte låte helt olikt en studsande pingisboll, putsar sig. Hanen försöker göra sig fin och attrahera någon snygg hona..."

Hej heteronorm! Välkommen in i mitt vardagsrum!

Nu har jag bestämt att jag bara ska kolla på vänsterdokumentärer och sjukhusprogram i ett försök att behålla det jag har kvar av mental hälsa.

Inga kommentarer: