2007-11-24

variation

Jag har flytt studieångesten som blängde på mig från alla väggar, och basar sedan ett par dagar i ett kollektiv i Hufvudstaden. Ikväll dräller jag runt i min envisa förkylning för mig själv, och berikar livet med umgänge. Har busat med Lilla E, som ännu inte har lärt sig prata men är himla bra på att springa maraton genom vardagsrummet och samtidigt slå decilitermått mot varandra. Klämt en gravid katt på magen. Och kanske det roligaste, hängt i köket med gamla J som var med och grundade kollektivet och nu råkar vara på besök. Han är typ 70, har långt grått hår uppsatt i hästsvans, pratar lite smått med sig själv och har varit vegan i 30 år. "På den tiden fanns det inte så mycket grejer, tofuglass och sådant som man är van vid nu". Nä, jag kan tro det. Med tanke på tidigare nämnda diskriminering är det svårt att fatta hur det gick att överleva som vegan 1978.

Jag mår så bra av det här. Undrar bara varför jag fortfarande inte har satt in någon annons efter en låtsatsmormor.

Inga kommentarer: