2007-11-15

kryp in krypin

Jag har byggt ett litet kontor i ett rum i skolan. Det står mest en del gamla trasiga skrivbord och lite sopor och kartonger där inne, men jag har möblerat ett hörn och dragit dit en stol. Där sitter jag med den bärbara och knackar på hemtenta hela dagarna. Ibland går jag ut i datasalen eller lunchrummet och pratar med någon. Eller så kommer någon in till mig och ligger på den fläckiga soffan som också står i rummet. Det gör underverk för studiemoralen att befinna sig i ett litet rum med kala väggar där det inte finns något särskilt roligt att göra. Samtidigt är det härligt att efter tre år äntligen ha lyckats skapa en ruta i de akademiska korridorerna där det känns som att jag faktiskt hör hemma lite grann. I ett skräpdumprum, men ändå hemma. Marmor och designade stolar blir aldrig något för mig hoppas jag.

Fan vilket tråkigt inlägg. Perfekt för att illustrera en rutten dag i soprummet.

Inga kommentarer: