2007-04-17

deltest 1: "de roliga rutornas lek"

Rädda mig från gråa tisdagars meningslöshet. Vem kunde tro att ännu ett begåvningstest för barn kunde balansera så nära tråkdödens brant? (Kanske en och annan som tidigare spenderat timmar med att utföra ett begåvningstest för barn. Nåja.) Jag sliter mitt skitiga, felfärgade hår efter den tionde instruktionen i rad som lyder "visa med pantomim, gester och miner att barnet ska lägga kortet i rätt fack".

Nu luktar det mat i hela mitt sovrum. Det är väl någon granne som steker kött och vitlök, lyckligt ovetandes om att fläktsystemet är kopplat ut i friska luften via min garderob.

Det där med mat känns förresten mindre och mindre som min grej. Tacka vet jag äpplen och välling.

Och var tusan hålls mötet i kväll? Har tid men ingen plats.

Det är tur att jag har ett så hälsosamt och välorganiserat liv.

Inga kommentarer: