2007-04-10

Bert Karlsson, ät min mens.

Jag har en plan som går ut på att radera Bert Karlsson ur alla människors minnen fullständigt, från tidernas begynnelse och i hela evigheten. Det är en skam att den mannen får vistas i närheten av media över huvud taget.

Jag har ett citat från honom urklippt på kylskåpet:
"Jag skulle vilja se Bengt Westerberg få sin dotter blir smittad av en flykting. Han talar så fint om flyktingar, men han skulle bo ett tag i ghettona de skapar:.."

Året är 1992 och den aktuella smittan som diskuteras är i det här fallet HIV.

Men nu sitter Bertan och kommenterar ungdomars talanger i lekprogram i TV 4. Han verkar inte ha uvecklat sin empati och människosyn märkbart sedan sin karriär inom ny demokrati. Så jag önskar att nästa gång han travar in i studion för att ta plats vid sin maktdrypande stol, ska alla bara titta frågande på honom och säga "Vem är du? Gå ut samma väg som du kom. Du luktar hat och förödelse lång väg, låt oss göra vår TV i fred".

Det där med totalradering ur minnet är inte så osannolikt som det först kan verka. Kan man gladlynt glömma bort vad som sades för 15 år sedan kan man väl lika gärna fortsätta ända fram till nuet.

Inga kommentarer: