2007-04-01

meningsfylld

Man måste må bra för att ha tid att ha tråkigt. När man har tråkigt vet man att man mår bra.

Eller?

När man har tråkigt mår man inte riktigt bra. Fast inte heller så dåligt att man måste fokusera på hur man mår, för då har man inte längre tråkigt.

Eller?

När man har tråkigt vet man att man antagligen har varit med om något roligt lite tidigare under dagen eller veckan. Då mådde man antagligen bra. Eller väldigt väldigt dåligt, och att det faktum att man har repat sig utan att återuppta någon spännande aktivitet i så fall orsaker tråkighet.

Elleeeeer?

När man har tråkigt lever man inte i nuet. Och knappt i verkligheten heller.



Idag fick jag nästan en utomkroppsupplevelse på yogan. Jag ramlade ner i ett stort svart och skräckvaknade sekunden innan jag var borta. Kroppen snurrade åt ena hållet och huvudet åt andra hållet. Det är andra gången det händer och jag undrar om jag kommer att våga fortsätta falla nästa gång. Och var jag i så fall hamnar.

Inga kommentarer: